قوچانی:روحانی،نامزد اجاره ای اصلاحات نبود

قوچانی:روحانی،نامزد اجاره ای اصلاحات نبود
قوچانی:روحانی،نامزد اجاره ای اصلاحات نبود

دوستان اصلاح‌طلب ما می‌گویند دیگر نامزد اجاره‌ای نمی‌خواهیم. حال آنکه به باور من آقای روحانی از خیلی از اصلاح‌طلب‌ها اصلاح‌طلب‌تر است. اصلاح‌طلبی ژن نیست. افکار آقای روحانی در سیاست خارجی، سیاست داخلی، اقتصاد و در مسائل فرهنگی و اجتماعی بسیار بازتر از بسیاری از دوستان اصلاح‌طلب است. کافی است ایشان را با آقای محتشمی مقایسه کنید. نمی‌شود چون آقای محتشمی منسوب به جناح چپ است او را اصلاح‌طلب بدانیم و روحانی را چون از جناح راست برآمده، اصولگرا و نامزد قرضی».

قوچانی در ادامه گفت:«امروز در حالی بر مزار مجلس دهم مویه می‌کنیم که بارها گفته بودیم فراکسیون اصلاح‌طلبان در مجلس باید تشکیل شود و با رئیس دولت اصلاحات ارتباط تشکیلاتی داشته باشد. آقای خاتمی باید از آنها حساب کشی می‌کرد».

این فعال اصلاح طلب در ادامه گفت:«باید دوباره پایگاه اجتماعی‌مان را پیدا کنیم و بدانیم که دیگر با توسل به سلبریتی‌ها یا دوقطبی‌سازی بد و خوب نتیجه نمی‌گیریم. باید خودمان را به مردم ثابت کنیم و با فساد از هر نوع در جریان خودمان مقابله کنیم. من اصلاً با حوزه خصوصی آقای نجفی کاری ندارم اما معتقدم اثری که تراژدی آقای نجفی بر رأی مردم در انتخابات مجلس گذاشت، از اثر بنزین کمتر نبود».

چندی پیش «علی صوفی» وزیر تعاون دولت اصلاحات و عضو شورای سیاستگذاری اصلاحات در اظهارنظری توهین آمیز، روحانی را نامزد اجاره ای خوانده و گفته بود: «مردم در سال ۱۴۰۰، دیگر به نامزد اجاره‌ای رای نمی‌دهند. مردم دیگر با کاندیداهای دست دوم، اجاره‌ای و... پای صندوق رأی نمی‌آیند».

«مصطفی تاجزاده» از محکومین فتنه 88 نیز در روزهای گذشته گفته بود:«تجربه دولت آقای روحانی به ما نشان داد که نباید سیاست‌ورزی نیابتی و اجاره‌ای داشته باشیم. ما نه قهر می‌کنیم و نه تسلیم می‌شویم، ما در هر انتخاباتی حاضر می‌شویم به این شرط که نامزدهای خودمان را هم داشته باشیم و بتوانیم به آنها رای بدهیم».

ادعای مضحک برخی اصلاح طلبان درباره نامزد اجاره ای در حالی است که «محمدرضا خاتمی» - برادر رئیس دولت اصلاحات- و نماینده اصلاح طلب مجلس ششم- اردیبهشت ۹۶- در مقطع انتخابات ریاست جمهوری در مصاحبه با روزنامه اعتماد در پاسخ به این سوال که «چه تضمینی برای همراهی دولت دوم روحانی و اصلاح‌طلبان وجود دارد؟ » گفته بود: «تضمین این مسأله، خود ما هستیم».

علاوه بر این، «محمد خاتمی» رئیس دولت اصلاحات نیز سال ۹۶ با «تَکرار می کنم»، مردم را به انتخاب مجدد دولت روحانی تشویق کرد. وی در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری گفت: «می خواهم به عنوان کسی که تهدیدات و فرصت ها را می شناسد شهادت دهم؛ دولت روحانی با تمام کاستی های امکانات، دولت موفقی بوده. این دولت توانسته گام های بزرگی بردارد. با روحانی در نیمه راهیم...».

اصلاح طلبان در هفت سال اخیر تمامی پست های کلیدی دولت را در اختیار گرفتند. اما علیرغم وعده های فراوان، از دلار 3 هزارتومانی و سکه 1 میلیون تومانی و پراید 17 میلیونی، رسیدیم به دلار 16 هزارتومانی و سکه 7 میلیونی و پراید 90 میلیونی!

اصلاح طلبان در سالهای اخیر علیرغم در اختیار داشتن دولت و شورای شهر و شهرداری پایتخت و فراکسیون امید مجلس، نتوانستند کارنامه قابل قبولی به افکارعمومی ارائه کنند. «برجام»، «سلفی حقارت» و «همسرکشیِ نجفی» تنها بخش کوچکی از کارنامه غیرقابل دفاع اصلاحات در سالهای اخیر است.

منبع : https://w57.ir/JGF

موضوع:

تولیدی: 
بازنشر

افزودن دیدگاه جدید