بومی سازی گازکروماتوگراف در کشور

بومی سازی گازکروماتوگراف در کشور
بومی سازی گازکروماتوگراف در کشور

 آقای حمزه حیدری مدیر عامل دانش‌بنیان طیف گستر فراز در این باره گفت: این شرکت دانش‌بنیان از سال ۷۰ با هدف تولید دستگاه گازکروماتوگراف در ایران تأسیس شد.

وی ادامه داد: این شرکت که رتبه سوم جشنواره خوارزمی را دریافت کرده است بعد از گذشت چندین دهه از تأسیس، چند مدل از دستگاه‌های گازکروماتوگراف خود را وارد بازار کرده است.
آقای حیدری گفت: در زمینه تولید و طراحی تجهیزات آزمایشگاهی، دستگاه گاز کروماتوگراف (GC) و هیدروژن ژنراتور در سال‌های گذشته فعالیت کرده ایم و امروز هم مدل‌های سری لابراتوری (GC-۲۵۵۲ & GC-۲۵۶۰) و قابل حمل (GP-Series) به عنوان آخرین مدل‌های گاز کروماتوگراف را به بازار عرضه شده است.
وی افزود: همه محصولات تولیدی شرکت قابل رقابت با مدرن‌ترین دستگاه‌های آمریکایی و اروپایی هستند. دستگاه‌هایی که با قیمت‌های بالایی در بازار وجود دارند.
گفتنی است این دستگاه‌ها در بازار بین‌المللی از حدود ۲ هزار تا ۵۰ هزار دلار آمریکا قیمت‌گذاری شده است و محصولات این شرکت می‌توانند جایگزین با کیفیت و ارزانی برای تولیدات مشابه خارجی باشد، اما به دلیل واردات محصولات مشابه خارجی و استفاده از دستگاه‌های خارجی در مراکز دولتی در بسیاری از موارد این محصول بومی جایگزین نمونه‌های خارجی نشده است.
محصولات این شرکت قابلیت صادرات به دیگر کشور‌ها را دارد و در آینده‌ای نزدیک و با بهتر شدن شرایط بازار جهانی برای صادرات محصولات اقدام خواهند کرد.

منبع:

www.w57.ir/JGU

تولیدی: 
بازنشر

افزودن دیدگاه جدید