تظاهرات در رم در اعتراض به ناکارآمدی دولت ایتالیا

تظاهرات در رم در اعتراض به ناکارآمدی دولت ایتالیا
تظاهرات در رم در اعتراض به ناکارآمدی دولت ایتالیا

 راهپیمایی تعدادی از مردم که به عملکرد دولت ایتالیا در برخورد با بحران ویروس کرونا اعتراض داشتند، عصر شنبه در رُم پایتخت این کشور به خشونت کشیده شد.

صدها تن تظاهرکننده دست‌راستی و شماری از هواداران فوتبال (هولیگان‌ها) با راهپیمایی در خیابان‌های مرکزی رُم خواستار آن شدند که دولت ایتالیا به خاطر عملکرد ضعیفش در مهار ویروس کرونا و ضربهٔ اقتصادی سنگین و بیکاری شدید حاصل از این امر استعفا کند.

معترضان می‌گفتند خواستار اعادهٔ «قانون‌‌مداری و شأن انسانی در ایتالیا» هستند و یکی از آنها به خبرنگاران گفت: «ما آمده‌ایم که به تمام دنیا بفهمانیم امروز در ایتالیا دولتی سر کار است که همهٔ کارگران را خُرد و ویران کرده، این دولت به‌واقع برای مردم کاری نمی‌کند.»

جوزپه کونته، نخست‌وزیر ایتالیا اعلام کرده است که پرداخت‌ کمک‌های اجتماعی را تسریع می‌کند و وعده داده «اصلاحات مالیاتی جدّی» انجام دهد.

مقامات ایتالیا به تازگی اعلام کردند که مرحلهٔ آخر برداشتن قرنطینه در این کشور آغاز شده و به این ترتیب سفرهای داخلی از سر گرفته شده و مرزهای این کشور نیز به زودی به روی گردشگران باز خواهد شد.

ایتالیا یکی از کشورهایی است که بیشترین تلفات را در بحران ویروس کرونا متحمل شده است. طبق آخرین آمارها تا کنون 234 هزار تن در ایتالیا به ویروس کرونا مبتلا شده‌، و 33 هزار و 800 تن نیز در اثر ابتلا به این ویروس جان باخته‌‌اند.

منبع : https://w57.ir/Jc7

تولیدی: 
بازنشر

افزودن دیدگاه جدید