کمیسیون اروپایی در اندیشه استقلال دیجیتالی از آمریکا

کمیسیون اروپایی در اندیشه استقلال دیجیتالی از آمریکا
کمیسیون اروپایی در اندیشه استقلال دیجیتالی از آمریکا

"مارگرت وستاگر"، کمیسر رقابت اتحادیه اروپا در گفتگو با روزنامه "دی ولت" آلمان تاکید کرد: در چند هفته گذشته همه ما مجذوب آنچه به صورت دیجیتال امکان پذیر است شده‌ایم؛ اما کرونا به ما نشان داد که ما تا چه اندازه در این راستا به شرکت های آمریکایی وابسته هستیم و این یک اعلام بیداری بود.

این مقام اروپایی تاکید کرد که اتحادیه اروپا باید در آینده بازارهای دیجیتالی را بهتر از سابق تنظیم کند و برای این منظور ایده هایی را جمع آوری کند.

"مارگرته وستاگر" در بخش دیگری از گفتگو با این رسانه آلمانی تاکید کرد: اینترنت باید در سطح اروپایی تنظیم شود و این کاملاً واضح است. ما تصورات بسیار دقیقی در این باره داریم که جامعه و اقتصادهای ملی چگونه باید باشد و بعضا تفاوت های بسیار زیادی از تصورات ما در این باره با آنچه در آمریکا و چین هست وجود دارد.

این مقام اروپایی تاکید کرد: ما خواهان رقابت هستیم و همچنین ما خواهان دموکراسی هستیم و ما عواقب منفی یک سرمایه داری کنترل نشده را رد می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه با بزرگ شدن شرکت های موفق مخالفتی ندارد در عین حال گفت: اما من می خواهم از این مسئله جلوگیری کنم که موقعیت های انحصاری که ما آن را در آمازون، گوگل و فیس بوک تجربه می کنیم دوباره در بازارهای جدید تکرار شود.

این مقام اروپایی گفت که برای این منظور ما به ابزارهایی نیاز داریم که بتوانیم با کمک آن از این مسئله جلوگیری کنیم که بازارها کنترل نشوند و تنها مثلا یک شرکت، بازار را کنترل کند.

وستاگر همچنین تاکید کرد که می خواهد شرکت های بزرگ اینترنتی را بیش از گذشته به پاسخگویی برای اقدامات خود وا دارد؛ این مسئله ظاهرا شامل هم رفتارهای اقتصادی و هم محتوایی می شود که در سیستم های عامل اصلی مانند فیس بوک و توئیتر منتشر می شود.

وی افزود: ما نمی توانیم شرکت های بزرگ اینترنتی را مجبور کنیم کوچکتر شده و سلطه خود را کم تر کنند. آن ها نمی توانند ذات خود را تغییر دهند، اما می توانند رفتارهای خود را تغیر دهند و ما در آینده درباره اروپا این انتظار را داریم.

منبع : https://w57.ir/Jch

تولیدی: 
بازنشر

افزودن دیدگاه جدید