اعتراضات گسترده علیه نژاد پرستی در وین

اعتراضات گسترده علیه نژاد پرستی در وین
اعتراضات گسترده علیه نژاد پرستی در وین

بر اساس اطلاعات پلیس اتریش در شهر وین حدود 50 هزار نفر برای اعتراض به نژاد پرستی به خیابان ها آمدند .

به نوشته رسانه های اتریشی این بزرگترین اعتراضات در سال های اخیر در پایتخت اتریش بوده است.

معترضان اتریشی با حمایت از اعتراضات گسترده در آمریکا علیه قتل "جرج فلوید" در میدان حقوق بشر وین به انگلیسی فریاد سر می دادند "زندگی سیاهپوستان مهم است" و "من نمی توانم نفس بکشم."
اعتراضات ضد نژاد پرستی در وین گسترده ترین اعتراضات سال های اخیر در این شهر بوده است. به نوشته رسانه های اتریشی شعار زندگی سیاه پوستان مهم است به حالت چشمک زن روی یک خودروی پلیس اتریش هم دیده می شد.

قاعده حفظ فاصله 1.5 متری برای مقابله با شیوع کرونا در این اعتراضات رعایت نشد. البته بسیاری از معترضان با ماسک در این اعتراضات شرکت داشتند.

در روزهای اخیر همچنین در بسیاری از شهرهای دیگر اروپا از جمله برلین و لندن هم اعتراضات ضد نژاد پرستی برگزار شد.

سوزان راب، وزیر امور ادغام و زنان اتریش هم در واکننش به قتل جرج فلوید سیاه پوست به دست یک پلیس سیاه پوست آمریکایی در سخنانی هر نوع نژاد پرستی و نفرت را آشکارا محکوم کرده و تاکید کرد که خشونت هرگز راه حل مسائل نیست.

وی هم زمان خواستار مذاکرات بیشتر برای پایان دادن به خشونت ها و درگیری ها در آمریکا شد.

"راب" همچنین آزادی تجمعات و اعتراضات در دنیا و بخصوص در اتریش را یک حق اساسی دموکراتیک دانست که همواره باید از آن حمایت شود.

وی قتل فلوید در آمریکا را محکوم کرده و گفت: این اقدام به درستی انسانهای همه کره زمین را به حرکت وا داشته است. راب تاکید کرد که دولت فدرال اتریش خود را متعهد به مقابله با نژاد پرستی و تبعیض می داند.

اعتراضات علیه نژادپرستی در آمریکا بیش از یک هفته است که در پی قتل جورج فلوید شهروند سیاه پوست آمریکای به دست پلیس‌های سفید پوست آغاز شده است.

منبع : https://w57.ir/JTs

تولیدی: 
بازنشر

افزودن دیدگاه جدید