مردم ایران عاشقانه پای ولایت فقیه ایستاده اند

مردم ایران عاشقانه پای ولایت فقیه ایستاده اند
مردم ایران عاشقانه پای ولایت فقیه ایستاده اند

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به سالگرد امام راحل و سالروز قیام 15 خرداد، گفت: کاری که امام راحل کردند یعنی ایجاد نهضت علیه ظلم و ستم بسیار بی سابقه بود. این مسئله موجب بیداری و به صحنه آوردن مردم و نهایتا شکست رژیم ستمشاهی شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران در پاسخ به این سوال که چرا نهضت امام راحل بی سابقه بود؟، افزود: چون از حکومت مردمی برخوردار و بر مبنانی دین طراحی شده و در ادامه هم همین مسئله زمینه ساز آغاز تمدن اسلامی در جهان شد.

امام جمعه ساری اظهار کرد: معتقدیم هر نهضتی نیازمند فکر اساسی و مبانی دینی، الهی و سیاسی است.

وی ادامه داد: تئوری و نظریه ولایت فقیه تنها در مسائل فقهی مطرح شده بود، ولی امام راحل وارد مرحله اجرا و عمل کردند. این امر بسیار کم سابقه بود.

امام جمعه ساری بیان داشت: امام راحل توانست براساس این تفکر شاگردان زیادی تربیت و حتی این نظریه ولایت فقیه را تبدیل به گفتمان کند و نهایتا این شد که موجب پذیرش مردم واقع شد و در ادامه مردم هم حمایت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی گفت: امام کار دیگری که انجام داد  ایجاد خود باوری و اعتماد به مردم در مقابل ایستادن در برابر ظلم بود. مردم به خود باوری رسیدند که می توانند در جهان تحول علمی و فکری و ... ایجاد کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: جرقه بیداری اسلامی از ایران آغاز و به دنبال آن مردم دنیا هم بیدار شدند و در برابر جبهه استکبار ایستادند. در ابتدا همه شاهد بودند که مردم ایران عاشقانه پای آرمان های امام راحل ایستادند. حتی برای شهادت و خون دادن در راه اسلام بی تابی و گریه می کردند.

امام جمعه ساری اظهار کرد: عوامل مهمی چون رهبری هوشمندی، ارائه نظریه ولایت فقیه و اعتماد به مردم، امام راحل را تاریخ ساز و ماندگار و موجب تحول کشور و باعث افزایش اقتدار و قدرت ایران کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی گفت: امروز در شرایط افول قدرتهای مستکبر و جهانی شدن اسلام و افزایش  قدرت ولایت فقیه هستیم و امیداوریم این مسئله سبب ظهور حضرت مهدی و نهایتا برپایی حکومت جهانی حضرت مهدی(ع) شود.

منبع : https://w57.ir/JSe

تولیدی: 
بازنشر

افزودن دیدگاه جدید