نظریه ولایت فقیه تضمین کننده اقتدار و قدرت ایران اسلامی است

نظریه ولایت فقیه تضمین کننده اقتدار و قدرت ایران اسلامی است
نظریه ولایت فقیه تضمین کننده اقتدار و قدرت ایران اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به فرارسیدن سالگرد ارتحال امام راحل و قیام ۱۵ خرداد گفت: دوران حکومت ظالمانه پهلوی بعد از قضایای مشروطه اتفاقاتی بوده که برای ملت ایران و حوزه های علمیه و علما و متدینین بسیار تلخ بوده است.
رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه افزود: در سایه چنین حکومت های فاسد و ناهجاری قطعا ملت ایران نمی توانست به قله رفیع و تکامل برسد.

این استاد درس خارج حوزه بیان داشت: امام راحل در سال ۴۲ نسبت به کاپیتالیسون موضع گیری کردند و علما از این موضع ایشان حمایت و شاه این گونه تصور می کرد با کشتار مردم در روز ۱۵ خرداد می تواند این حرکت عظیم را سرکوب و محو کند؛ ولی این تصور اشتباه از آب در آمد و خون شهدای ۱۵ خرداد منشأ بیداری مردم ایران نسبت به اندیشه و تفکر امام راحل شد.

وی افزود: امام راحل در دوران تبعید، تئوری اداره جامعه اسلامی با محوریت ولی فقیه را مطرح کردند و کتاب ولی فقیه ایشان در آن روزها در جوامع اسلامی کارستانی کرده بود. ولایت فقیه از نظر ایشان به عنوان جانشین امام معصوم و نائب عام امام زمان، اختیارات وسیع ولایت را بر عهده خواهد گرفت و جامعه و حکومت و نظام را با الهام گرفتن از آیات و روایات و سیره اهل بیت(ع) می تواند با قدرت هدایت کند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال گفت: همان چیزی که امام در روایت مقبوله عمربن حنظله  می فرماید در زمان عدم حضور معصوم به ولی فقیه جامعه الشرایطی  که عدالت، صداقت و فقهاهتش برای همه معلوم است، مراجع کنید. امام راحل براساس این ادله دینی، ایده ولایت فقیه را مطرح و مردم هم استقبال وسیعی کردند.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه افزود: وقتی رژیم به شخصیت دینی و مرجع شیعه و فقیه توهین کرد، حوزه، علما، مراجع و مردم علیه این حرکت قیام کردند و در این راه مردم زیادی شهید شدند و همین باعث شد همه کشور یکپارچه قیام و نهایتا شاه از کشور بیرون و امام راحل بعد از سالها تبعید وارد ایران و در ادامه براساس همان تئوری ولایت فقیه مبنای حکومت را طراحی و دولت تشکیل دادند.

این استاد درس خارج حوزه بیان داشت: اما دولتی که بر محوریت ولایت فقیه استوار بوده و تئوری که دنیا بر خود ندیده بود. تئوری که هم دمکراسی و رأی مستقیم مردم برخوردار بوده و هم برای تضمین شریعت در رأس نظام، شخصیت والایی به نام ولی فقیه جامع الشرایط را می بیند که نظارت می کند.

وی افزود: آن زمانی که رفراندم جمهوری اسلامی در کشور برگزار شد، شاید بعضی از کوته فکران می گفتند چرا باید رفراندام گرفته شود، همین نظام به عنوان ولی فقیه، دولتی را منصوب و مردم را اداره کند ولی امام راحل معتقد به رأی مردم بود و مردم با حضور با شکوه ۹۹ درصدی نظام جمهوری اسلامی را تعیین و این نظام با ایده ولی فقیه شکل گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال گفت: در این سالها  شاهد خطرات بسیار وسیعی که دشمنان داخلی و خارجی و استکبار برای نابودی این نظام طراحی کرده بودند، بودیم اما با تدابیر اندیشمندانه ولی فقیه و رهبری حکیمانه امام خامنه ای خنثی شد و امروز کشور به عنوان نظام برخاسته از رأی مردم بیش از ۴۰ سال است که  با قدرت این امانت امام راحل را تداوم بخشیده و اجازه هیچ دخالتی را به دشمنان نمی دهد.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه افزود: این مسئله در جنگ ۸ ساله و در حوادث گوناگون به خوبی نمایان  و در همه فراز و نشیب ها مقاوم و پایدار بوده است.

این استاد درس خارج حوزه بیان داشت: ۱۵ خرداد جریانی است که امام راحل گفتند من برای همیشه اعلام عزای عمومی می کنم تا این نشان افتخار بزرگ یعنی انقلاب، در این کشور هر سال تجدید عهد شود تا مردم آن روز تاریخی را به یاد آورند.

وی افزود: لازم می دانم روز ۱۴ خرداد که روز ارتحال امام راحل است را هم تسلیت بگویم و حقیقتا مراجع و علما در حمایت ایده امام و آن نقشی که ایشان در طول تاریخ و بعد از پیروزی انقلاب داشته، همه تلاششان را بکار گرفتند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال گفت: در این راه همه مردم تا کنون حامی شخصیت بزرگ فقیه و مرجع دینی بوده و هستند و امروز هم دشمنان بدانند که آحاد مردم و حوزه و مراجع وعلما در برابر فتنه می ایستند و از ولایت فقیه حمایت و به این عهده داری ولایت فقیه افتخار می کنند.

منبع : https://w57.ir/J5p

تولیدی: 
بازنشر

افزودن دیدگاه جدید