تخریب روحانیت راهبرد همیشگی دشمنان نظام

تخریب روحانیت راهبرد همیشگی دشمنان نظام
تخریب روحانیت راهبرد همیشگی دشمنان نظام

پس از شکل‌گیری کرونا یکی از اقشاری که دشمنان نظام بسیار امید داشتند موجب شکل‌گیری شکاف‌های مختلف حاکمیتی شود، قشر روحانیون و افراد مذهبی بودند. چراکه دشمن گمان می‌کرد با اصرار و پافشاری نهاد دینی متمرکز در ایران، اماکن متبرکه همچنان بازمی‌ماند و می‌تواند این‌گونه اماکن را به‌‌عنوان عاملی برای انتشار کرونا در اذهان عمومی جای دهد و دوگانگی دین و علم را به وجود آورده و پس‌ازآن زمینه نابودی حوزه‌های علمیه را فراهم سازد.
 اما حقیقت امر این است که نه‌تنها این راهبرد دشمن عملیاتی نشد بلکه موجب محبوب شدن چهره روحانیت در بین مردم نیز گردید. چراکه روحانیون در اقصی نقاط ایران به حمایت از بیماران کرونایی پرداخته و خود به‌صورت کاملاً جهادی در قالب پرستاران شخصی بیماران کرونا ظاهرشده و این خطر ابتلا به بیماری کرونا به جان خریدند تا بتوانند به مردمی که اسیر این بیماری منحوس شده‌اند یاری و کمک رسانند و چه‌بسا طلابی که حتی در این راه عزیزانشان و جان خود خویش را نیز از دست دادند.
پس‌ازاین فداکاری طلاب و روحانیون، زمینه محبوبیت آن‌ها در بین جامعه افزایش پیدا کرد و پس از انعطاف لازم مسئولین دینی و سازمان‌های تبلیغات اسلامی و تولیت ها نسبت به بسته شدن اماکن متبرکه شاهد این بودیم که جامعه از دوگانگی دین و علم فاصله گرفت و تصمیمات دینی را جلوه‌ای از تصمیمات علمی دانست که توسط نهاد دین مورد تائید هست. حال دشمنی که در پس این شیطنت‌های رسانه‌ای خود بشدت دچار شکست شده است با تخریب چهره روحانیت سعی دارد این تنفر و دوگانه دین و علم را در بین مردم افزایش دهد و با این کار به تخریب نهاد دینی حوزه‌های علمیه بپردازد.

دشمن در راهبرد جدید خود با هجمه‌های فراوان نسبت به روحانیت تمامی اتفاقات اخیر را به‌نوعی با استفاده از تکنیک‌های رسانه‌ای به گردن روحانیت می‌اندازند. اتفاقاتی مانند زلزله، مانند ویروس کرونا، مانند پایین آمدن قیمت نفت و با شرم تمام دروغ‌هایی را مدعی می‌شود که نهاد دینی در ایران به دلیل کاهش هزینه‌ها و به دلیل از بین رفتن رونق درآمدی خود اقدام به بازگشایی مساجد، منابر و هیئات و روضه‌ها نموده است. درحالی‌که این قضیه از اساس کذب بوده و تمامی مراجع شیعه به‌‌عنوان زعمای دینی این فرقه مطهر، نسبت به پایبندی به آموزه‌های بهداشتی اهتمام لازم داشته و همگان به آن دعوت نموده و عمل برخلاف آن را اثم و گناه می‌دانند.
 بنابراین این‌گونه شایعات صرفاً باهدف بدبینی مردم نسبت به این نهاد مقدس دینی ارائه‌شده است که می‌بایست در مقابله با آن‌ها بسیار هوشمندانه عمل نماییم.

موضوع:

تولیدی: 
تولیدی

افزودن دیدگاه جدید