چرا رنگ کرونا در آمریکا سیاه است؟!

چرا رنگ کرونا در آمریکا سیاه است؟!
تبعیض نژادی

این روزها تعداد قربانیان بالای کرونا در آمریکا به امری عادی و روزمره و صدرنشینی این کشور در تعداد جان‌باختگان و مبتلایان به موضوعی معمولی تبدیل شده است. متاسفانه مردم آمریکا گرفتار حکومت و نظامی پوسیده و مسئولانی بی‌لیاقت و فاسد هستند که به جای صرف امکانات در جهت رفاه جامعه -از جمله امور بهداشتی و درمانی- مشغول هدردادن پول‌های هنگفت در گوشه و کنار دنیا هستند که فقط یک نمونه از آن هزینه‌کردنِ هفت تریلیون دلار در منطقه‌ی غرب آسیا است.
دقت در داده‌های آماری مربوط به قربانیان کووید 19 در ایالات متحده وقتی موجب تأسف بیشتر می‌شود که می‌بینیم بیشتر مبتلایان و قربانیان این بیماری را سیاه‌پوستان تشکیل می‌دهند! آمار اعلام شده از سوی آزمایشگاه تحقیقاتی APM نشان می‌دهد که میزان مرگ و میر سیاه پوستان آمریکایی تبار براثر ابتلا به کرونا سه برابر سفیدپوستان است.
نکته‌ی قابل توجه این که حتی در بعضی ایالت‌ها که جمعیت سیاه‌پوستان در اکثریت نیست، تعداد ابتلا و مرگ آنان بیش از سایر افراد است! مثلا در شهر میلواکی با این که آفریقایی تبارها فقط 25 درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند اما 45 درصد مبتلایان و 70 درصد جانباختگان ناشی از کووید 19 مربوط به این افراد است! همچنین در شیکاگو، مردم سیاه‌پوست حدود شش برابر بیشتر از سفیدپوستان در معرض مرگ براثر کووید19 هستند و در حالی که تنها 30 درصد جمعیت این شهر را سیاهان تشکیل می‌دهند اما 68 درصد از قربانیان ویروس کرونا در این شهر سیاه‌پوست هستند!
اگر چه شیوع بالای این بیماری در آمریکا، یک عامل مهم در بروز چنین آمارهای وحشتناکی محسوب می‌شود، اما دلیل اصلی قربانی‌شدن سیاهان، محرومیت آنان از دسترسی به آزمایش‌های تشخیصی و درمان این بیماری است که وجود تبعیض و شکاف عمیق نژادی در جامعه‌ی آمریکایی را بیشتر از هر زمانی برملا کرده است.
 

تولیدی: 
تولیدی

افزودن دیدگاه جدید