طلاب جهادی در ایام کرونا توجه کادر درمانی را به خود جلب کردند

طلاب جهادی در ایام کرونا توجه کادر درمانی را به خود جلب کردند
طلاب جهادی در ایام کرونا توجه کادر درمانی را به خود جلب کردند

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا برته در جلسه شورای دبیران خبرگزاری حوزه، با اشاره به وضعیت فعلی حوزه در شرایط کرونایی و نقش رسانه در اقدام درست و به موقع در جنگ رسانه ای، گفت: امروز در شرایط ویژه ای در تاریخ حوزه و در بحث پیوست رسانه ای قرار داریم. اقدامات خوب و به موقع رسانه حوزه باعث شده که توجه بسیاری از مدیران در سطح کلان به آن جلب شود و همه چیز را حتی تیتر اخبار را به دقت دنبال کنند و یا نقدهایی هم به آن وارد نمایند.

توجه مسئولان کلان کشور به رسانه حوزه

مدیر اطلاع رسانی و رسانه حوزه با بی سابقه خواندن این نوع اتفاقات در سطح کلان مدیریت کشور و حتی در بین رسانه ها، افزود: اقدام خبرگزاری حوزه در ایام کرونا، باعث شد، میزان رصد اخبار رسانه حوزه به وسیله شخصیت های حوزوی درون نظام بسیار افزایش یابد و این امرمسئولیت ما را دو چندان کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین برته گفت: یکی از کارهای که درحوزه بی سابقه بوده، انجام فعالیت های ستادی در عرصه رسانه است، در ایام کرونا 2هزار و 700 کلیپ تولیدی محصول کار ستادی رسانه بود و 500 ساعت مستند هم ضبط شدکه از کارهای فاخر به شمار می رود.

وی بیان داشت: از کارهای رسانه ای دیگری که انجام شد و  رسانه مطالبه گری کرد، بحث تدفین و تغسیل درگذشتگان از ویروس کرونا بود و یا برخی اتفاقاتی که در آرامستان ها برای متوفیان شکل گرفت و مطالبه گری رسانه ای باعث شد، بسیاری از مشکلات مرتفع شود.

نقش پیوست رسانه در حوادث

حجت الاسلام والمسلمین برته با بیان این که در ایام کرونا، اقدامات رسانه ای، برکات زیادی به همراه داشت به همدلی و همراهی مردم در بیمارستان ها و کمک به نیازمندان اشاره کرد و گفت: فردی که مریض بود، پول هم نداشت، کارت سوخت خودرو خود و  یا خانم مسنی که همه داشته هایش مقداری گوشت یخ زده بود را در اختیار ستاد جهادی گذاشته بود و یا یکی از اساتید حوزه به عنوان راننده در خدمت جهادگران عرصه سلامت بود، حتی از آفریقا و انگلیس هم افراد خیری برای فعالیت اعلام آمادگی کردند، همه این موارد از برکات پیوست رسانه ای بود.

وی افزود: این مسئله آن قدر مهم است که رهبر انقلاب هم توصیه به انجام فعالیت رسانه ای در بحث کرونایی دادند و حتی نوع فعالیت ها را که شنیده بودند، قدردانی کرده بودند و در ادامه هم وقتی در محضر آیت الله مصباح یزدی بودیم و  بحث مبانی و شبهات کرونایی مطرح شد، ایشان مشغول نوشتن کتابی تحت عنوان شرور و زیبایی های کرونا شد و به زودی منتشر خواهد شد.

درس نامه کرونایی

مدیر اطلاع رسانی و رسانه حوزه افزود: الهیات کرونایی موضوع دیگری بود که در مؤسسه امام خمینی(ره) شروع شده و به زودی تبدیل به کتاب و درسنامه در حوزه خواهد شد. این ها برکات رسانه در ایام کرونا در حوزه است. شاید از معدود مواردی است که حوزه علمیه در موضوعی در بحران قرار می گیرد، ولی آن موضوع را تبدیل به درس نامه برای حوزویان می کند.

وی با بیان این که در ایام کرونا 500 طلبه در بیمارستان ها و آرامستان ها مشغول خدمت رسانی بودند، ولی به اندازه 35 هزار نفر مورد توجه  کادر درمان قرار گرفتند، گفت: در این رابطه حتی افرادی بودند که حاضر نشدند مورد توجه قرار گیرند. خانمی که  برای تغسیل بیماران کرونایی آمده بود جز شوهر او کسی خبر نداشت و خوراک فرزندان آنها چندین روز در منزل فقط تخم مرغ  بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین برته در ادامه با طرح این سؤال که چگونه حادثه ای در تاریخ ماندگار می شود، گفت: در این رابطه آموزه های قرآنی وجود دارند. براساس ادبیات قرآن، انسانها و جریانها به دسته هایی تقسیم می شوند، بعضی درحق و باطل پیش رو، بعضی خنثی و بعضی ها پیرو می باشند. در فضای رسانه ای این تقسیم کاربردی است.

مدیر اطلاع رسانی و رسانه حوزه افزود: اگر عملی ما ینفع الناس و عند الله باشد، باقی و ماندگار است و این گونه است و اگر کاری این شکلی صورت گرفت، کسی نمی تواند از بین ببرد. باید تلاش کرد کار رسانه ای ماینفع الناس و عند الله، تبدیل به شاخصه کمی و مورد ارزیابی قرار گیرد تا ماندگار شود.

وی گفت: امروز باید تلاش کنیم ضریب نفوذ جریان حوزوی و مکتب اهل بیت(ع) البته نه اشخاص،  را در جامعه افزایش دهیم. از ابتدای جریان کرونا، هدف ستاد رسانه ای،‌ نفوذ جریان رسانه ای بود نه صرفا به دنبال سلبریتی ها رفتن؛ هدف این بود باید طوری اخبار پوشش داده شود که همه روحانیون در همه مناطق و اساسا مکتب اهل بیت(ع) مورد توجه قرار می گرفتند.

منبع : https://w57.ir/oyQ

تولیدی: 
بازنشر

افزودن دیدگاه جدید