شبکه سی‌ان‌ان: آمریکا با ۵ درصد جمعیت جهان، ۳۰ درصد قربانیان کرونا را دارد

شبکه سی‌ان‌ان: آمریکا با ۵ درصد جمعیت جهان، ۳۰ درصد قربانیان کرونا را دارد
شبکه سی‌ان‌ان: آمریکا با ۵ درصد جمعیت جهان، ۳۰ درصد قربانیان کرونا را دارد

 پایگاه اینترنتی شبکه سی ان ان در مطلبی نوشت آمریکا با جمعیتی کمتر از ۵ درصد جمعیت جهان، حدود ۳۰ درصد از مجموع جان باختگان کرونا در سراسر جهان را دارد.

تقریباً تمامی ایالت‌های آمریکا به درجات مختلف، در حال بازگشایی و از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی خود هستند و این در حالی است که شمار جانباختگان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور همچنان رو به افزایش است.

اقتصاد آمریکا نیز با رکودی بی سابقه مواجه شده است. با وجود این، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به هیچ وجه خود را مقصر بروز چنین اوضاعی نمی‌بیند.

از سوی دیگر، پیتر ناوارو، مدیر دفتر سیاستگذاری تجارت و تولید در کاخ سفید، ضمن شانه خالی کردن از وظایفش، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا [سی دی سی] را هدف انتقادات خود قرار داد و گفت: در اوایل این بحران، «سی دی سی» که واقعاً دارای مورد اعتمادترین «بِرَند» در سراسر جهان در این زمینه [مقابله با بیماری‌های همه گیر] بود، در حقیقت کشور را از عملکرد خودش در زمینه تست گرفتن گسترده از مردم برای تشخیص بیماری کووید-۱۹ نومید کرد. علت آن این بود که آن‌ها [مقامات مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا] نه تنها تست گرفتن را در درون مقررات دست و پاگیر اداری محصور کردند، بلکه آن‌ها یک تستِ ناکارآمد داشتند و آن باعث عقب افتادنِ ما از روند مقابله مؤثر با بیماری کووید-۱۹ شد.

سی‌ان‌ان افزود آمار تلفات ناشی از کووید-۱۹ در سراسر آمریکا افزایش یافته و اکنون به رقم ۹۱ هزار جان باخته بسیار نزدیک شده است که تقریباً برابر با ۳۰ درصد از مجموع قربانیان تأیید شده ناشی از ویروس کرونا در سراسر جهان است. این در حالی است که جمعیت آمریکا کمتر از پنج درصد جمعیت دنیاست، اما آمار و ارقامِ ناخوشایند و دلخراش، باعث کاهش انگیزهِ مقامات ایالتی برای بازگشایی ایالت‌های آمریکا و از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی نشده است.

دست کم، ۴۸ ایالت (از ۵۰ ایالت آمریکا) از امروز دوشنبه اجازه بازگشایی کسب و کار‌ها را صادر کرده و یا از محدودیت‌های اِعمال شده، خواهند کاست که ترامپ مشوق اصلی بازگشایی کشور- با واکسن یا بدون آن- بوده است.

همچنین الکس ایزار، وزیر بهداشت و خدمات انسانی آمریکا گفته است «همه چیز وابسته به واکسن نیست. ما متعهد به فراهم ساختن واکسن هستیم و از قدرت کاملِ دولت آمریکا و بخش خصوصی برای دستیابی به واکسن کرونا استفاده خواهیم کرد، اما این، صرفاً یک بخش از برنامه‌ای چند وجهی برای پاسخ ما به این بحران است.»

با چنین سیاستی که مقامات آمریکایی در پیش گرفته‌اند انتظار می‌رود موج جدید کرونا بار دیگر ایالات آمریکا را فراگیرد.

ویروس کرونا در آمریکا تاکنون بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را مبتلا کرده است که از این تعداد نزدیک به ۹۱ هزار نفر جان باخته‌اند.

منبع:

www.w57.ir/oCg

تولیدی: 
بازنشر

افزودن دیدگاه جدید