جریان اصلاحات با تفکرات لیبرالیستی به جایی نمی‌رسد

جریان اصلاحات با تفکرات لیبرالیستی به جایی نمی‌رسد
جریان اصلاحات با تفکرات لیبرالیستی به جایی نمی‌رسد

اصلاحات با شعارهای فانتزی به هیچ‌موفقیتی دست پیدا نمی‌کند. باید از این قبیل شعارها و تصمیمات فاصله گیرد. جریان اصلاحات با اعمال تفکرات لیبرالیستی به جایی نمی‌رسد. جریان اصلاحات در راستای موفقیت باید تصمیمات خود را برای مردم شفاف کند تا در این مسیر دست افراد غیردخیل از تصمیم‌گیری‌ها کوتاه شود».

دوستی در ادامه گفت: «جبهه اصلاحات باید به دامن مردم برگردد. در صورتی که این جریان به دل مردم برگردد و شکاف میان خود و مردم را از بین ببرد می‌تواند در انتخابات ۱۴۰۰ به پیروزی برسد. در راستای جبران این شکاف نیاز است تا در قبال اتفاقات کشور واقع‌بین باشیم. حاج قاسم سلیمانی به علت آنکه در دل مردم بود توانست محبوب مردم شود. اصلاحات نیز باید فاصله‌های کذایی میان خود و مردم را از بین ببرد تا نتیجه مطلوب حاصل شود».

غرب گرایی، جزو لاینفک رفتار بخش قابل توجهی از فعالین اصلاح طلب است. این طیف، راه حل تمام مشکلات را در مذاکره با آمریکا و نشست و برخاست با مقامات تروئیکای اروپایی(انگلیس، فرانسه، آلمان) میبیند.

این رویکرد در برجام، عیار خود را به خوبی نشان داد. در توافق هسته ای وزرای خارجه ایران و آمریکا بارها با یکدیگر دیدار کردند. روسای جمهور ایران و آمریکا به صورت تلفنی با یکدیگر گفت و گو کردند. وزیر خارجه ایران دیدار کوتاهی با رئیس جمهور آمریکا برگزار کرد و...

اما دولت اوباما در اولین روز اجرای برجام، با تصویب تحریم های جدید ضدایرانی، توافق هسته ای را به صورت فاحش نقض کرد. نقض فاحش برجام در دولت اوباما تا آخرین روزهای ریاست جمهوری باراک اوباما ادامه داشت تا جایی که دولت وی در هفته های پایانی، قانون وضعیت اضطراری علیه ایران را تمدید کرد و رسانه ها نوشتند: «باراک اوباما، آخرین لگد را به برجام زد».

این روند در دولت ترامپ نیز ادامه یافت و در نهایت آمریکا بدون هیچ هزینه ای از برجام خارج شد. این در حالی بود که هم روحانی و هم ظریف پیش از آن تاکید کرده بودند که دولت بعدی آمریکا از برجام خارج نخواهد شد.

در نهایت، برجام مردم را با مشکلات متعدد اقتصادی مواجه کرد. به همین خاطر است که این فعال اصلاح طلب اذعان دارد که جریان اصلاحات با اعمال تفکرات لیبرالیستی به جایی نمی‌رسد.

منبع : https://w57.ir/oLA

موضوع:

تولیدی: 
بازنشر

افزودن دیدگاه جدید