دلیل آشفتگی ضدانقلاب از بازگشایی جمعه و جماعت

دلیل آشفتگی ضدانقلاب از بازگشایی جمعه و جماعت
حکومت آخوندی

از روزهای نخست شیوع بیماری کووید 19 در ایران اسلامی، افراد و نهادهای مذهبی در متن مبارزه با این بلای خطرناک و کم‌نظیر قرار گرفتند و با اقدامات موثر و گسترده‌ای در کنار مردم و خصوصا بیماران کرونایی حاضر شدند تا باری از دوش آنان بردارند و قوت قلبی برای آنان باشند. هنوز در یادها تازه است که در روزهای ترسناک شیوع کرونا، طلاب علوم دینی با چه فداکاری و ایثاری، داوطلبانه و بدون هیچ چشم‌داشتی اقدام به حضور در بیمارستان‌های بیماران کرونایی کردند و با هماهنگی کادر درمان، هر چه از دستشان برآمد را انجام دادند که موجب شگفتی و تحسین ناظران شدند. برای فهم بهتر و عمیق‌تر از این فداکاری‌ها خوب است نگاهی به کشورهای درگیر با کرونا -مخصوصا آمریکا و اروپا- داشته باشیم که حجم بالای تلفات و آسیب‌ها به دلیل ضعف روحیه‌ی از خود گذشتگی و ایثار تا چه اندازه سبب بروز بحران شد و کار را به جایی رساند که برای یک دستمال توالت، دعوا و درگیری و نیاز به حضور پلیس به وجود آمد.
از جمله اقدامات بسیار مهم دیگر، تعطیلی حرم‌های مطهر، نمازهای جمعه و جماعت بود. با وجود اینکه اغلب مراکز تجمع عمومی در کشور، دایر و در حال فعالیت بودند و با اینکه تعطیلی مراکز مذهبی -به لحاظ عاطفی- بسیار سخت و دشوار بود، اما با استناد به آموزه‌های دین مبین اسلام که حفظ جان انسان را از بالاترین اهداف و معارف خود می‌داند، این کار انجام شد. برای درک بیشتر از ارزش سلامت و جان انسان در اسلام، خوب است اشاره‌ای به کلام استاد شهید مرتضی مطهری (رحمه‌الله) در این باره داشته باشیم که می‌گویند: «جای شك و تردید نیست كه تعلیمات اسلام براساس حفظ و رشد و سلامت جسم است. علت حرمت بسیاری از امور، مضر بودن آنها به حال بدن است. یكی از مسلّمات فقه، این است كه بسیاری از امور به این دلیل تحریم شده‌اند كه برای جسم انسان ضرر دارند، و یك اصل كلی برای فقها مطرح است كه هرچیزی كه محرز بشود كه برای جسم انسان مضر است -ولوهیچ دلیلی از قرآن و سنت نداشته باشد- قطعا حرام است.»
اکنون که به لطف خداوند، از شدت شیوع و تلفات کرونا در کشورمان کاسته شده است و بخش‌های مختلف عمومی مثل مراکز تجاری و تفریحی -با تأکید بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی- بازگشایی شده‌اند، مراکز مذهبی و عبادی نیز به تدریج و در شهرهای با وضعیت سفید، در حال بازشدن هستند.
این موضوع طبیعی و عقلانی اما با واکنش‌های عجیب و تامل‌برانگیزی از سوی ضدانقلاب مواجه شده است که حاکی نکات قابل توجهی می‌باشد. یکی از این نکات به موثربودن اجتماعات دینی در بالابردن سطح بصیرت جامعه مربوط می‌شود که قطعا باعث نارضایتی دشمن است. مساجد و نمازهای جمعه، همواره با تشریح و ترویج آموزه‌های وحیانی به شناساندن حقیقت جریان‌ها و افراد کمک کرده‌اند که سبب قطع منافع نامشروع استکبار جهانی و مزدوران حقیر آن شده است و طبیعی است که به‌خاطر بازگشایی نمازهای جمعه و جماعت، برآشفته شوند! ضدانقلاب خائن، دوست دارد تا از خلأ روشنگری‌های دینی در محافل مذهبی، سوءاستفاده کند و با شگردها و ترفندهای شیطانی و با رسانه‌های فراوانی که در اختیار دارد، به القای دائمیِ مغالطه‌ها و دروغ‌های خود بپردازد، و در این مسیر، مراکزی مثل نمازهای جمعه و جماعت را مزاحم خود تلقی می‌کند.
البته اشتیاق مردم برای حضور در اماکن و مراسم‌های مذهبی به امور متعدد دیگری هم مربوط می‌شود که حصول آرامش روح و روان -مخصوصا در دوران سخت کرونایی- یکی از آن موارد است؛ که این هم با منافع ضدانقلاب در تعارض قرار دارد، چون حرفهای باطل و غیرمنطقی آنان، فقط در شرایط ناآرام و با ابزار تشویش، شانس تأثیرگذاری دارند و رسانه‌هایی مثل مسجد و نماز جمعه، این حربه‌ها را خنثی می‌کنند.
به هر صورت، یکی دیگر از درس‌های دوران کرونا، آشکارشدن بیشترِ ضدیت و مخالفت ضدانقلاب با مراکز دینی است که حکایت از عقاید و رویکرد باطل این جماعت است.

تولیدی: 
تولیدی

افزودن دیدگاه جدید