کرونا مراسمات مذهبی شبهای رمضان را از مساجد مهمان خانه‌ها کرد

کرونا مراسمات مذهبی شبهای رمضان را از مساجد مهمان خانه‌ها کرد
جهاد در فضای مجازی

امسال با کرونایی بودن فضای کشور رمضانی متفاوت‌تر از سالهای قبل را در حال تجربه هستیم. به طوری که محافل معنوی و مذهبی در نقاط مختلف کشور باتوجه به ماه مهمانی خدا، امسال در اوج سکوت بسر می‌برند، از حرمهای مطهر امام رضا و حضرت معصومه و شاه چراغ(علیهم السلام) گرفته تا مساجد و بقاع متبرکه امام زاده‌های موجود در کشور. هر چند مردم مومن با شور و اشتیاق خاصی خود را برای ورود به ماه مبارک رمضان با طعم کرونا آماده کرده‌اند اما دوستدارن معارف اهل بیت (علیهم السلام) و فعالین عرصه‌ی فرهنگی ساکت ننشسته و دست روی قرار ندادند و عرصه‌ی فعالیت را از مساجد به منازل انتقال داده‌اند. این روزها اکثریت افراد جامعه دسترسی به اینترنت و فضای مجازی دارند و فعالین فرهنگی از همین بستر فضای مجازی استفاده کرده و به نشر معارف اهل بیت(علیهم السلام) پرداختند.
جریان مذهبی و انقلابی در ماه مبارک رمضان به 2 فعالیت عمده اشتغال دارند:
1. بیان فضائل ماه مبارک رمضان و روزه داری. در این فعالیت بیشتر از هشتگ #رمضان استفاده می‌شود.
2. کمک به نیازمندان در قالب انجام کارهای خیرخواهانه مانند جمع‌آوری کمک و اهدای بسته‌های غذایی. این فعالیت پس از سخنان رهبری شتاب گرفته است. در این فعالیت بیشتر از هشتگ #جهاد_ادامه_دارد و #رزمایش_همدلی استفاده شد.
اما به چند نکته توجه داشته باشیم:
الف: این فعالیت‌ها نباید محدود به ماه مبارک رمضان شود و بعد از ماه مبارک رمضان نیز باید مستمرا ادامه پیدا کند.
ب: در این فعالیتها نباید از محتواهای کلیشه‌ای استفاده کرد بلکه باید به دنبال محتواهایی به روز و نو و جذاب برای جذب مخاطبان جوان بود.
ج: آنچه که باید مورد توجه باشد، استفاده از محتواهایی با محوریت قرآن و احادیث اهل بیت (علیهم السلام) است.
د: در کنار بیان معارف، محتواهایی با تفکر انقلابی و جهش تولید که اساس و بنیان تفکر مذهبی باید توام با نگاه انقلابی باشد.
ر: در رزمایش همدلانه که بعد از توصیه‌ی مقام معظم رهبری رشد چشمگیری داشته است باید علاوه بر کمک به فقرا فرهنگ اشتغالزایی را هم با ایجاد تعاونی و گروه‌های اقتصادی تقویت و ایجاد کرد.
ه: همانطور که توانستیم در ایام کرونایی برای تولید ماسک همت مضاعف داشته باشیم اکنون نیز می‌توانیم با استمرار این جهاد کار و تشویق افراد به تولید و کارگاهای کوچک و اشتغالزا افراد را به این سمت سوق دهیم که هم ایجاد اشتغالزایی می‌کند و هم رزمایش همدلی را به هدفی والاتر سوق داده‌ایم.

تولیدی: 
تولیدی

افزودن دیدگاه جدید