بزرگترین فتنه در آخرالزمان، فتنه فکری است

بزرگترین فتنه در آخرالزمان، فتنه فکری است
بزرگترین فتنه در آخرالزمان، فتنه فکری است

حجت الاسلام والمسلمین ملکی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،با اشاره به شبهاتی که در فضای مجازی در وضعیت کرونا علیه دین از جمله قم هراسی نشر پیدا کرده، گفت: این روزها شاهد این هستیم که در فضای مجازی شبهه ای در رابطه با شهر مقدس قم به وسیله مغرضان داخلی و خارجی مطرح شده است.

معاون تهذیب حوزه های علمیه افزود: امام رضا (ع) در روایتی فرمودند: زمانی که فتنه‌ها در همه جا فراگیر شد، به قم و حوالی آن بروید، زیرا بلا از قم دور است.» (بحار، ج۵۷، ص۲۱۷) و یا سفارش امام صادق (ع) که فرمودند:، چون بلا و رنجی به شما رسد، بر شما است که به قم روید که جایگاه بنی فاطمه و آسایشگاه مؤمنان است.» (بحار، ج۵۷، ص۲۱۴)؛ این چنین شبهه می‌کنند که مگر شهر مقدس قم پناهگاه فاطمیون و پایگاه منتظران امام زمان(عج) نبود؟ پس چراچنین ویروس خطرناکی از اینجا باید سر برآورد، به طوری که بسیاری از تجمعات مذهبی و حرم‌ها را که هیچ چیز نمی‌توانست تعطیل کند، تعطیل کرد؟، مگر حرم اهل بیت (ع) دارالشفاء نبود پس چرا الان زائران را از دست زدن و بوسیدن ضریح‌ها منع می‌کنند؟.

این کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: وقتی حدیثی نقل می شود، باید آن را از نظر رجالی، سندی و راوی و... مورد بررسی قرار داد، آیا این حدیث از امام نقل شده؟،  آیا حدیث صحیح است؟،با توجه به بررسی های صورت گرفته متوجه می شویم، حدیث دارای ضعف است و به همین دلیل قابل استناد نیست.

وی بیان داشت: اگر فرضا بگوئیم حدیث مشکلی ندارد، می گوئیم در روایت، بحث از فتنه است، بحث درد و مریضی نیست تا شما استناد به این روایت کنید. وقتی موضوع فتنه شد، فتنه اعم از امراض فکری و جسمی و معنوی است.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی گفت: اما چرا مراد فتنه فکری است، چون در روایت دیگری دارد که قم به زودی معدن اهل فضل و علم خواهد بود و علم از این شهر صادر می شود.

معاون تهذیب حوزه های علمیه افزود: اگر علم از طریق بزرگان به جای دیگر منتشر می شود، طبیعی است اگر کسی گرفتار شک و فتنه شود، که بزرگترین آن فتنه فکری است، می گویند، به قم بروید تا از نظر فتنه راحت شوید. پس دو روایت، دلالت بر فتنه می کند.

این کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: اما در ارتباط با ربط دادن شان به ویروس، می گوئیم، از زمان اشعریون در قم، تا کنون مردم قم مریض می شدند و ویروس در شهرهای دیگر کشور هم می آمد، حتی  ویروس به قم می آمد  و در این رابطه بیمارستانهایی هم ساخته شد و کسی هم اعتراض نمی کرد و نکرد.

وی عنوان کرد: نهایتا این که در آخرالزمان مردم وارد قم می شوند، حضورشان ربطی به ویروس ندارد، بلکه مسئله فراتر از ویروس است و آن هم بحث فتنه است مردم برای در امان ماندن از فتنه فکری و روحی  لازم است به سخنان علما که از قم منتشر می شود، توجه کنند.

منبع : https://w57.ir/oh5

تولیدی: 
بازنشر

افزودن دیدگاه جدید