آماده باش برای ظهور

آماده باش برای ظهور
آماده باش برای ظهور

 ویروس کرونا با تمام تلخی‌هایی که برای جامعه جهانی به وجود آورد، جلوه‌هایی از همدلی و محبت و مهربانی از ایرانیان را برای همگان ترسیم نمود. جلوه‌هایی که تقریباً در هیچ کجای دنیا تکرار شدنی نیست.
یکی از مهم‌ترین مسائلی که وجود دارد همین همراهی و همدلی مردم است. امام زمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) در فضای همدلی و مشارکت مردم ظهور می‌نمایند، چراکه اهداف و آرمان‌های جهانی ایشان نیاز به همراهی و همکاری عموم مردم دارد. شاید برخی از افراد فکر می‌کنند که پس از ظهور آن حضرت تمامی اتفاقات به‌صورت کاملاً معجزه‌وار و بدون دخالت بشر انجام می‌شود و آن حضرت بر تمامی دنیا حکمرانی می‌نمایند اما حقیقت امر این‌گونه نیست، همان‌طوری‌که امام صادق (علیه‌السلام) فرموده، اراده خداوند بر این تعلق‌گرفته که تمامی اتفاقات عالم برحسب اسباب عادی خویش رقم خورند.
بنابراین پس از ظهور آن حضرت نیز مهم‌ترین بحث، همدلی و همراهی مردم برای نابودی استکبار جهانی و برپایی حکومت عدل و داد می‌باشد. امری که هم‌اکنون جلوه‌هایی از آن را شاهد هستیم، شاهد این هستیم که مردم در این سختی‌های انتشار این ویروس منحوس چگونه با یکدیگر همراهی می‌نمایند و چگونه یک رزمایش انفاق مؤمنان در یک جامعه هشتادمیلیونی اتفاق افتاده است. این‌ها همه جلوه‌هایی از آمادگی این مردم برای ظهور یک منجی است، مردمی که در روایات به پاره‌آهن تشبیه شده‌اند، ازاین‌جهت که هر اتفاق و بلایی که برای آن‌ها پیش می‌آید، آن‌ها را از مسیر اصلی خود منحرف و دگرگون نمی‌سازد. شاهد این هستیم که مردم در طی این چهل و یک سال بعد از انقلاب چگونه تا پای جان خود ایستاده‌اند، چه در جنگ تحمیلی و چه در شبیخون فرهنگی و چه در تحریم اقتصادی شاهد این هستیم که این مردم از آرمان‌های انقلاب خویش دست نکشیده‌اند و حال نیز با بلایی جدید و با انتشار ویروس منحوس کرونا.
این ویروس نظم نوین بسیاری از کشورها را برهم ریخت و در برخی از کشورها نیز موجب شکل‌گیری تجمعات اعتراضی شد، اما مردم ایران مشغول خدمت‌رسانی و وحدت و همدلی بودند. این‌ها همگی نشانه‌هایی هستند بر یک اتفاق بزرگ، بر یک ماجرایی که در پس تمام این سختی‌ها به وجود می‌آید و همان‌گونه که خداوند فرمود:
ان مع العسر یسرا
 همانا پس از سختی‌ها راحتی‌ها فراهم می‌شود

شاهد این هستیم که این مردم در طی این چهل‌ویک سال انواع سختی‌های مختلف به دست استکبار جهانی بر آن‌ها تحمیل شد و امید داریم بعدازاین، گشایش و فرجی بزرگ برای آن‌ها نصیب شود. همان‌گونه که پیامبر اسلام نیز سه سال در شعب ابی‌طالب با سختی تمام به همراه یاران خود زندگی نمودند اما بعدازاین سه سال سختی، خداوند راحتی و آسایش بزرگی برای آنان رقم زد و شهر مدینه را برای آنان فراهم نمود و حکومت اسلام از بعد از هجرت رقم خورد، بنابراین ما نیز باید آماده یک هجرت باشیم، آماده هجرتی به سمت دوران ظهور، آخرین آماده‌باش برای ظهور ...

تولیدی: 
تولیدی

افزودن دیدگاه جدید