داعش، کرونا و نادیده گرفتن آمریکا!

داعش، کرونا و نادیده گرفتن آمریکا!
تجاوز

آیا منطقی است که به خاطر مقابله با یک مشکل -هر اندازه که جدی و خطرناک باشد- از مشکلات و نیازهای دیگر -که آنها نیز می‌توانند مهلک و کشنده باشند- چشم‌پوشی کرد؟ به طور مثال، فرض کنید خانه‌ای در یک مدت طولانی در محاصره‌ی سیل ویرانگری قرار بگیرد که اگر چاره‌ای برای آن اندیشیده نشود، خانه، ساکنان و اثاثیه را به کام نابودی خواهد کشاند. در این صورت، آیا منطقی است که اهل خانه، -به بهانه‌ی مقابله با سیل- در آن مدت طولانی چیزی نخورند و تمام امکانات مربوط به تغذیه را صرف جلوگیری از ورود سیل به خانه کنند؟ هرگز! چون قبل از سیل، حتما گرسنگی موجب مرگ اهل این خانه خواهد شد.
به ایران اشکال می‌کنند که چرا به جای هزینه در جایی مثل سوریه و عراق، پولش را ذخیره و صرف مقابله با بحران‌هایی مثل کرونا نکرده است؟! پاسخ روشن است! اگر ایران برای مقابله با داعش در سوریه و عراق، اقدام نمی‌کرد الان علاوه بر کرونا باید در مرز -و شاید هم در خاک خود- با داعش می‌جنگید. کرونا اگر سلامت مردم را به خطر انداخته است -که واقعا هم این‌گونه است- داعش نیز امنیت مردم -که در اهمیت، کمتر از سلامت نیست- را نیست و نابود می‌کرد.
از این گذشته، نکته‌ی بسیار عجیب این جا است که کسی به حضور متجاوزان آمریکایی در منطقه‌ی ما  که هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای این کشور است، اشکالی نمی‌گیرد ولی تحرکات کشوری مثل ایران که در همین منطقه قرار دارد و طبیعتا حق دارد نگران امنیتش باشد را زیرسوال می‌برد!
این در حالی است که این روزها جهان، شاهد است ناتوان‌ترین دولت در مواجهه با بیماری کووید 19 دولت ایالات متحده می‌باشد که هر روز خبرهای وحشتناکی از رکوردهای افراد مبتلا و جان‌باخته در این کشور به گوش می‌رسد که عامل اصلی‌ آن، ضعف زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی و کمبود تجهیزات مورد نیاز است، در حالی که به گفته‌ی دونالد ترامپ، فقط در چند سال اخیر، آمریکا هفت تریلیون دلار در غرب آسیا هزینه کرده است! با این وجود، هیچ فشار رسانه‌ای و سیاسی علیه دولت آمریکا وجود ندارد که چرا به جای صرف چنین هزینه‌های هنگفتی، به داد مردم بیچاره و فقیر آمریکا نمی‌رسد! علاوه بر اینکه اگر دخالت‌ها و تجاوزگری‌های کاخ سفید در منطقه نبود، ایران هم مجبور به صرف هزینه برای دفع شرّ آمریکا نمی‌شد و می‌توانست بهتر به امور داخلی خود رسیدگی کند.

تولیدی: 
تولیدی

افزودن دیدگاه جدید