کرونا، دهه‌ها پیروزی‌هنری‌ وعلمی غرب را به چالش کشید!

کرونا، دهه‌ها پیروزی‌هنری‌ وعلمی غرب را به چالش کشید!
غرب وحشی

زندگی توام با آرامش...
احساس راحتی و آسایش...
توسعه یافتگی...
نقطه‌ی ایده‌آل و مطلوب برای زندگی...
اینها تصویری است که درچند دهه‌ی گذشته هالیوود از دنیای غرب برای مردم جهان به نمایش گذاشته است. اما ویروسی کوچک و میکروسوپی، تمام رشته‌ها و رویای زندگی ایده‌آل آمریکایی با تمام زرق و برقش را برباد داد.
از توصیفاتی مانند غرب وحشی زنده شده است تا دزدی دریایی به سبک مدرن و همچنین خرید بیش از 2 میلیون اسلحه فقط در ماه مارس از طرف مردم آمریکا و همچنین از کار افتادگی اتحادیه اروپا درپی اپیدمی کرونا در غرب که به عنوان مهم‌ترین اتحاد منطقه‌ای در جهان پس از سال ۱۹۴۵، و نماد بارز همگرایی و توسعه و پیشرفت در جهان پساجنگ جهانی دوم به شمار می‌رود، نشان از بی‌هویتی و پوشالی بودن آنچه تا به امروز به ما نمایش داده شده است، می‌باشد.
این روزها براساس شواهد رسانه‌ای و میدانی می‌توان اظهار داشت که اگر همه 320 میلیون نفر جمعیت آمریکا را مانند لیمو فشار دهید، بعید است بتوانید یک لیوان اطمینان و نشاط به دست آورید. این درحالی است که قرن‌ها پیروزی‌های هنری و علمی تقریبا با فشار یک ویروس میکروسکوپی از بین رفته است و آنچه این روزها از غرب مخابره و مشاهده می‌شود، ورشکستگی در همه سطوح است. واقعیاتی که امروز در حال مشاهده از غرب و آمریکا هستیم، کشورهایی که نه تحریم می‌باشند و حتی حیاتی‌ترین لوازم مورد نیاز در ایام کرونایی از آنها منع نشده است. اگر بخواهیم تحلیلی نسبت به این عملکرد دولت و مردمان غرب داشته باشیم باید گفت که جهان‌بینی و فلسفه غرب مبتنی بر خودخواهی و انسان‌گرایی است. و براساس این تفکر است که فرد تربیت شده در جهان غرب، خود را حقِ مطلق می‌داند و معتقد است هر چیزی که منافع من را تأمین کند، درست و هرچه در راستای منافع من نباشد، غلط است؛ و نتیجه‌ی این تفکر، حاصلی ندارد جز اینکه که محموله ماسک و کیت‌های تشخیص کرونا را از فرانسه و آلمان بدزدد و اشاعه‌ی این تفکر در میان مردم منجر به چنین دزدی‌هایی در آینده می‌گردد. البته بیان اینگونه مصادیق به معنای سروسامان داشتن تمام ارگانها و نهادها و همچنین نبود مشکل در کشور نیست بلکه هدف از این چند سطر نشان واقعیت پوشالی و توخالی در عین حال توام با زرق و برق غرب است.
از طرفی اگرچه کرونا در کشور ضربه‌ی جدی به اقتصاد و سلامت جامعه وارد کرده است اما برعکس جامعه‌ی غرب که علاوه بر مشکلات بهداشتی، نشاط و امیدواری را از آنها گرفته است؛ نشاط و همدلی و همیاری این روزها در میان مردم موج می‌زند. از روزهای کرونایی گرفته که با وجود کمبودها مردم با تمام قوا، خود را به یاری دولت رسانده و بازوی قوی برای آنها به شمار می‌رفتند تا این روزها که با وجود وضعیت بد اقتصادی و همچنین فرا رسیدن ماه مبارک رمضان مردم به یاری هم شتافته و برای کمک به یکدیگر تلاش می‌کنند .از مسئولان مانند فرماندهان سپاه و قوه‌ی قضائیه که 20 درصد حقوق چند ماه خود را برای این امر اختصاص دهند تا مردمی که با کمک و یاری هم، سعی در همدلی و همیاری دارند. اینها تنها براساس تفکر توحیدی شکل می‌گیرد که صحنه‌های ایثار از خودگذشتگی و فداکاری را دوچندان میکند و خودبینی و فراموش کردن دیگران، دیگر به چشم نیامده و فراموش می‌گردد.
در پایان باید خاطر نشان کرد که ما می‌توانیم به قله برسیم به شرطی که
ـ از ظرفیتهای ایرانی و اسلامی خود بیشتر بهره ببریم
ـ سبک زندگی اسلامی و ایرانی خود را غنیمت بدانیم
ـ از ظرفیتهای دینی که موجب نشاط و تعامل می‌گردد، بیشتر استفاده کنیم
ـ ظرفیت مردم را فراموش نکرده در تمام کارها از ظرفیت مردم بهره ببریم
ـ فریب زرق و برق‌های هالیوودی غرب را نخوریم
ـ غرب‌گرایان از غرب وحشی عبرت بگیرند

 

تولیدی: 
تولیدی

افزودن دیدگاه جدید