حمله‌ی کرونا به جهل عمیق و غرور غلیظ بشر

حمله‌ی کرونا به جهل عمیق و غرور غلیظ بشر
آمریکا

انسان سرکش و طغیان‌گر عصر حاضر که در ارتکاب انواع فسادها و جنایت‌ها همه‌ی خطوط قرمز و مرزهای اخلاقی را به سخره گرفته بود و برای ارضای هوس‌های بی‌پایانِ خود، هر اقدام کثیف و نامشروعی را تجربه کرده بود، اکنون در مواجهه با یک ویروس بسیار کوچک، به چنان بیچارگی، درماندگی و عجزی گرفتار شده است که نمونه‌اش را -به لحاظ گستردگی در پهنه‌ی عالَم- شاید در هیچ دوره‌ای از تاریخ بشر نتوان پیدا کرد.
از سوی دیگر، پیشرفت‌های فراوان در عرصه‌های مختلف بشری -از جمله پزشکی- گرچه قابل انکار نیست اما یک ویروس کوچک، جهل و نادانسته‌های عمیق و فراوان بشر را به رخ او کشید تا بلکه از غرور غلیظی که به آن مبتلا شده است، خارج شود. با وجود نمونه‌ها و نمادهای غرور کاذب بشری در طول تاریخ مثل نمرود و فرعون که آشکارا به عناد با قدرت ربوبی پرداختند و در نهایت به رسواترین شکل هلاک شدند، اما بشر قرن بیست و یک، پای در همان مسیر باطل گذاشت و سعی کرد با القای چرندیاتی مثل «خدا مُرد» خود را اولین و آخرین عامل تأثیرگذار در نظام هستی معرفی نماید!
و همه دیدند که شیوع کرونا در دنیا و در زمانی کوتاه، چگونه همه‌ی این گنده‌گویی‌ها و ادعاهای متکبرانه را باطل کرد!
چند قرن تلاشِ تمام‌عیار برای تمسخر و محو معنویت و عبادت -به یک باره- جای خود را به توجه تمام‌عیار به خدا و دعا داد و بشر بیچاره را وادار به تعظیم و تسبیح در برابر خالق هستی کرد. همان افرادی که مومنان دنیا -مخصوصا مومنان ایرانیِ معتقد به اسلام ناب محمدی(ص) را به دلایل کاملا سیاسی- تحقیر می‌کردند و آنان را خرافه‌پرست و عقب‌مانده معرفی می‌نمودند، در مواجهه با کرونا به دعا و خدا روی آوردند و حتی یک روز را به عنوان روز ملی دعا معرفی کردند تا معلوم شود این جماعت در همه‌ی این سال‌ها فقط به دلایل سیاسی و اغراض پلید شیطانی، موضوع دعا و توجه به معنویت را کمرنگ جلوه می‌دادند.
این روزها همه شاهد هستند که منطقی‌ترین رفتارها برای مقابله با کرونا از سوی مسلمانان انجام شد که تعطیلی محل‌های تجمع و مراسم‌های مذهبی و رعایت کامل امور بهداشتی، از آن جمله است. با وجود چنین رفتار عاقلانه و درستی از سوی اکثر قریب به اتفاق مسلمانان، اما همچنان شاهد پمپاژ اخبار منفی از رفتار مسلمانان -مخصوصا در ایران- هستیم ولی در عین حال، کسی رفتار غیربهداشتی و غیرمنطقی صدها یهودی ارتدوکس که با شکستن قوانین قرنطینه، برای انجام مراسم خود در نیویورک تجمع کردند را برجسته نمی‌کند و آن را به بهانه‌ای برای حمله به اصل یهودیت قرار نمی‌دهد! و یا رفتار آن کشیش‌هایی که از پشت دوربین تلویزیونی یا با فوت‌کردن می‌خواستند با کرونا بجنگند و یا مراسم اعتراف به گناه را در خیابان و در داخل خودرو انجام دادند را سبب وهن مسیحیت و زیر سوال بردن حقانیت آن قرار ندادند!
بدتر و تأسف‌آورتر از تبعات بهداشتی و اقتصادی کرونا، جهل به هم تنیده و شدید برخی افراد است که شیوع این بیماری را به دستاویزی برای کسب شهرت و جلب توجه دیگران تبدیل کرده‌اند و با ارائه‌ی تحلیل‌های مضحک، روی موج کرونا سوار و دم از عرفان می‌زنند! این جماعت که سابقه‌ی بسیار بدی از آتش‌زدن، اهانت به مقدسات و تهدید به قتل مردم را در کارنامه‌ی خود دارند اکنون مأموریت یافته‌اند تا با طرح موضوعی انحرافی، به شکار عقاید مخاطبان بپردازند و حرف‌های بی‌اساس خود را به خورد جامعه دهند که البته بیشتر مورد تمسخر جامعه و سبب سرگرمی است تا اینکه بخواهد روی کسی اثر بگذارد.
به هر صورت، بشر امروز گر چه آسیب‌های فراوانی از بیماری «کووید 19» متحمل شد و جان و مال فراوانی در این مدت، از دست رفت؛ اما این آسیب‌ها و ضررها نهایتِ خوب و خوشی خواهد داشت اگر منجر به رفع غرور و تکبر بشر، عبرت‌گرفتن و بیداری از غفلت شود و راه را از چاه، معلوم و مشخص نماید.

تولیدی: 
تولیدی

افزودن دیدگاه جدید