مقایسه‌ای پر از مغالطه!

مقایسه‌ای پر از مغالطه!
ترکیه

همزمان با شیوع کرونا، شاهد هجوم شبهاتی با هدف تخریب و سیاه‌نمایی -به‌خصوص در فضای مجازی- هستیم که با موج‌سواری روی دردهای مردم، درصدد تحقق اهداف شیطانی خود هستند. عاملان این شبهه‌های فریبنده به لاشخور‌هایی شباهت دارند که در اوج نگرانی و مشکلات جامعه، به‌جای تلاش برای کاهش آلام مردم به سوءاستفاده از شرایط موجود پرداخته و در قامت یک کاسب تمام‌عیار، فقط به مقاصد نامشروع خود می‌اندیشند.
در یکی از جدیدترین این شبهات، شاهد متن پرمغالطه‌ای از مقایسه‌ی سخنان رهبر انقلاب اسلامی ایران و رئیس‌جمهور ترکیه در موضوع کرونا بودیم که مرزهای دروغ و فریب را درنوردیده است. مثل همه‌ی جریانات باطل در طول تاریخ، این جریان نیز می‌خواهد بنای شوم خود را روی زیربنای خلاف واقع بنا کند و قصد نگارنده در این نوشتار، کمک به کنارزدن پرده‌های تاریک از مقابل خورشید حقیقت و ایجاد فضایی شفاف برای یافتن مسیر صحیح است که در سطور ذیل تقدیم می‌شود:
هدف این متن در درجه‌ی اول، تخریب ولایت فقیه و جمهوری اسلامی و در درجه‌ی دوم کشاندن هواداران جمهوری اسلامی به میدان اختلاف با ترکیه -به عنوان یکی از متحدان ایران- است؛ کاری که در حال حاضر با تأمین منافع آمریکا، اسرائیل و آل‌سعود رابطه‌ی مستقیمی دارد. نویسنده نمی‌داند یا خود را به ندانستن زده است که باید مجموع سخنان و اقدامات را با هم مقایسه کرد؛ نه اینکه به صِرف همزمانی دو سخنرانی، فقط آن دو را مورد توجه قرار داد و اقدامات و سخنان قبلی را نادیده گرفت. خوب است به جای تمرکز بر سخنرانی روز 21 فرودین، به تاریخ هشت اسفند 98 و دیگر سخنرانی‌ها مراجعه کرد و خود و دیگران را به اشتباه نینداخت.
نکته‌ی مهم این است که انصاف و صداقت در این نوشتار وجود ندارد و متاسفانه نویسنده خود را به جهالت زده و چشمان خود را بر این حقیقت بسته است که از همان روزهای ابتدایی شیوع کرونا در ایران، نهادهای تحت امر رهبری با تمام توان به میدان آمدند که حضور نیروهای مسلح در تجهیز و راه‌اندازی هزاران تخت بیمارستانی و انجام مستمر رزمایش بیولوژیک در کشور از جمله‌ی آنها است. اختصاص 52 بیمارستان به بیماران کرونایی، برپایی هفت بیمارستان صحرایی در شهرهای مورد نیاز، آماده‌کردن بیش از یازده هزار تخت نقاهتگاهی برای بیمارانی که تازه از بند کرونا رها شده‌اند، بخشی از خدمات نیروهای مسلح است که در این دوران در حال انجام است.
ستاد اجرای فرمان امام (ره) نیز در این مدت به طور گسترده وارد میدان کمک به مردم شده است که راه‌اندازی سامانه‌ی ۴۰۳۰ برای برقراری ارتباط مستقیم با مردم و جویاشدن نشانه‌های احتمالی کرونا و راهنمایی برای انجام اقدامات لازم، راه اندازی خطوط تولید و تامین میلیون‌ها ماسک، کیت تشخیص کرونا و محلول ضدعفونی از جمله‌ی این خدمات به حساب می‌آید. اساسا دلیل برطرف شدن کمبود کشور در زمینه‌هایی مثل ماسک و دیگر اقلام بهداشتی مورد نیاز -که حدود یک ماه قبل در کشور بیداد می‌کرد- بخاطر اقدامات نهادهایی مثل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بوده است
همچنین نهادی مثل بنیاد مستضعفان در سه بخش به انجام خدمات پرداخته‌اند.
یک- تأمین تجهیزات پزشکی،
دو- حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه از جمله مددجویان کمیته‌ی امداد، و افراد تحت پوشش بهزیستی، معلولان، جمعیت سالمند، کارگران پسماند، کارکنان سازمان بهشت زهرا(س)، افراد دست‌فروش، کودکان کار و کاسبان خرد،
سه- تأمین بخشی از ملزومات کادر درمانی کشور.
کیفیت و کمیت قابل توجه و اثرگذار این کمک‌ها برای مقابله با کرونا تا اندازه‌ای است که موجب شد حسن روحانی -رئیس جمهور- و سعید نمکی -وزیر بهداشت- در پیام‌های جداگانه‌ای از این اقدامات بنیاد مستضعفان تقدیر کنند.
اخیرا و با طولانی‌شدن دوران کرونا و بروز پیامدهای آن مثل آسیب دیدن اقشار کم درآمد و ضعیف، بنیاد مستضعفان اقدام به کمک 600 میلیارد ریالی به بهزیستی و کمیته‌ی امداد امام خمینی (ره) برای حمایت از این افراد با اولویت دستگیری از حاشیه‌نشینان و افراد فاقد پوشش حمایتی کرد که با احتساب کمک‌های قبلی بخاطر کرونا، جمع کمک‌های نقدی بنیاد مستضعفان به دو نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی از ابتدای شیوع کرونا در ایران به 1100 میلیارد ریال رسید. بنیاد مستضعفان در این مدت، علاوه بر کمک به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، اقدام به رسیدگی به چهار هزار نفر از دست‌فروشان پایتخت، کودکان کار و خیابان و حاشیه نشینان شهر تبریز و ... نیز کرده بود.
بنیاد مستضعفان همچنین از دو ماه اجاره بهای املاک تجاری خود (اسفند و فروردین) درکل کشور به عنوان همراهی و ملاحظه‌ی کاسبان، صرف‌نظر ‌کرد.
این‌ها فقط گوشه‌هایی از خدمات نهادهای زیرمجموعه‌ی رهبری است که از مدتها قبل آغاز و همچنان در حال اجرا می‌باشد و شما این را مقایسه کنید با ترکیه که تا همین اواخر مشغول پنهان‌کاری بود و حاضر به تأیید رسمی شیوع کرونا در این کشور نمی‌شد که نگاهی به آمار صعودی در این کشور نشان می‌دهد که آن پنهان‌کاری‌ها در حال تبدیل به فاجعه‌ای بزرگ است انتشار فیلمی از زد و خورد خیابانی بر سر مواد غذایی، از آثار وضعیت بغرنج این کشور است.
البته امثال نویسنده‌ی این شبهه، که از هر فرصتی -حتی از دوران سخت کرونایی- برای اغراض حقیر سیاسی استفاده می‌کند، گوش شنوا و وجدان بیداری برای درک این واقعیات ندارند و این‌ها صرفا برای طالبان حقیقت نوشته شده است تا تحت تأثیر چنین القائات باطلی قرار نگیرند.

تولیدی: 
تولیدی

افزودن دیدگاه جدید