کرونا و افشای حقایق ایران و غرب

کرونا و افشای حقایق ایران و غرب
جمهوری اسلامی

شیوع بیماری خطرناک کووید 19 علاوه بر ابعاد پزشکی و بهداشتی، ارتباط مستقیمی با زیرساخت‌های کشورهای درگیر نیز دارد. قدرت بالای سرایت و کشنده‌بودن این بیماری سبب شده تا برای مهارش نیاز به امکانات کافی، سرعت عمل بالا و دقت زیاد باشد که اگر کشوری فاقد چنین ویژگی‌هایی باشد قطعا از مدیریت این وضعیت دشوار، ناتوان خواهد بود. این روزها درماندگی آمریکا و اروپا از مقابله با این بیماری، نشان از ضعف گسترده و ناتوانی شدید این کشورها دارد که سال‌ها زیر سایه‌ی تبلیغات دروغین و زرق و برق‌های فریبنده، پنهان شده بود.
در این میان، شاید تصور عمومی این بود که ایران در مواجهه با این بیماری به مشکلات بسیار فراوان و غیرقابل کنترلی برخورد خواهد کرد که در نهایت، سبب خارج شدن سررشته‌ی امور از اختیار حکومت و فروپاشی نظام بهداشتی خواهد شد، چرا که ایران چند دهه زیر فشار تحریم‌های سخت و دشمنی‌های همه‌جانبه بوده است و امکان تقویت زیرساخت‌های لازم برای مقابله با چنین بحرانی را نداشته است.
اما واقعیت ماجرا برخلاف این تصور بود و همگان دیدند که عملکرد نظام جمهوری اسلامی ایران در مدیریت این بیماری، بسیار خوب و قابل تحسین بوده است. وجود تخت‌های متعدد بیمارستانی و اضافه شدن چند هزار تخت درمانی و نقاهتی مجهز و پیشرفته با کمک نیروهای مسلح، ساخت کیت تشخیصی کاملا بومی با دقت بالا و امکان تولید انبوه که منجر به بی‌نیازی از واردات این محصول حیاتی شد، ساخت دستگاهی برای ضدعفونی کردن لباس افرادی که نزد بیماران کرونایی رفت و آمد می‌کنند که به صورت مه، بدون ایجاد خیسی و فقط با یک توقف پنج ثانیه‌ای، انجام می‌شود، حضور خودجوش و جهادی نیروهای انقلابی برای خدمت به بیماران، تولید ماسک و دیگر اقلام بهداشتی و نیز تلاش مستمر برای ضدعفونی کردن معابر و مراکز عمومی، فقط گوشه‌هایی از توانمندی ایران اسلامی در مواجهه با چنین بحران سختی بوده است. وجود روحیه‌ی تعاون و همکاری در میان اقشار مختلف جامعه نشان از روح وحدت و همدلی در میان مردم ایران است که پیش از این تصور میشد تحت تأثیر هجوم فرهنگی، دچار تغییر ذائقه و روحیه شده باشند.
البته لازم به ذکر است که برشمردن این دستاوردها هرگز به معنای چشم‌پوشی از برخی ضعف‌ها -بخصوص در زمینه‌ی مدیریت دولت- نیست؛ بلکه نگاهی به کلیت اقدامات انجام شده که در بسیاری از موارد از سوی پشتوانه‌ی مردمی نظام به میدان آمده است، نشان می‌دهد که بحمدالله همان نیروی عظیمی که در این چهل و یک سال به استمرار جمهوری اسلامی کمک کرده است، امروز و در مواجهه با این شرایط دشوار نیز به میدان آمده است و با تمام وجود به حراست از سلامت جامعه می‌پردازد.
ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ایران عزیز ما یک بار دیگر ثابت کرد که این نظامِ برآمده از رأی مردم تا چه اندازه مقتدر و کارآمد و در عین حال، مظلوم و ناشناخته است. و نکته‌ی پایانی این که همان دشمنان ناجوانمرد ما که با ابزارهای رسانه‌ای سعی در ناچیز جلوه دادن دستاوردهای عظیم جمهوری اسلامی داشتند، امروز در گرداب کرونا به چنان فلاکتی افتادند که مجبور به دزدیدن ماسک از یکدیگر شده‌اند!

تولیدی: 
تولیدی

افزودن دیدگاه جدید