روزنامه آمریکایی: اقدامات ترامپ در مقابله با کرونا فاجعه‌بار است

روزنامه آمریکایی: اقدامات ترامپ در مقابله با کرونا فاجعه‌بار است
روزنامه آمریکایی: اقدامات ترامپ در مقابله با کرونا فاجعه‌بار است

روزنامه بوستون گلوب رئیس جمهور آمریکا را به دلیل اقداماتش در زمان شیوع ویروس کرونا، عامل مرگ مردم این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کووید ۱۹ معرفی می‌کند.

بوستون گلوب روز دوشنبه با اشاره به اقدامات دولت ترامپ و واکنش آن به شیوع ویروس کرونا، گفته که تاثیر شدیدی که انتظار می‌رود این بحران بر کشور بگذارد، قابل پیشگیری بود.
این رزونامه آمریکایی نوشت: درحالی که مردم آمریکا خود را برای مواجهه با شدیدترین بحران آماده می‌کنند، باید یادآور شویم که رسیدن ویروس کرونا به آمریکا نتیجه اشتباه فاحش سران آمریکا بود.

بوستون گلوب با زیر سوال بردن اقدامات دولت ترامپ تاکید کرد که آمریکا به کاخ سفیدی نیاز داشت که بتواند برای انجام آزمایش‌ها، توزیع تجهیزات درمانی و اطلاع‌رسانی مداوم، سریع وشایسته عمل کند.

این روزنامه تصریح کرد: ماه‌هایی که دولت ترامپ برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا هدر داد و اشتباهات بعدی آن موجب افزایش تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ بیش از آنچه که باید، شد.  به عبارت دیگر خون مردم به گردن رئیس جمهور آمریکاست.

با این وجود سرمقاله گلوب به مواردی اشاره کرده است که ترامپ در آن‌ها گفته بود ویروس کرونا در آمریکا تحت کنترل است و خواستار پایان یافتن طرح فاصله اجتماعی تا عید پاک شده بود.

در این سرمقاله آمده: دولت آمریکا تصمیم‌های فاجعه‌باری اتخاذ کرده و اشتباهات مهمی انجام داده و این گونه آمریکا را به سمت رنجی غیرقابل وصف سوق داده است.

در سرمقاله بوستون گلوب تاکید شده که براساس آمار دانشگاه جانز هاپکینز، مردم آمریکا بیش از هر کشور دیگری به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

بوستون گلوب افزود: مردم آمریکا در هفته‌های آتی شاهد از پا درآمدن اعضای خانواده و دوستان خود بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خواهند بود و با مشاهده افزایش تعداد قربانیان با نگرانی به آینده خود چشم خواهند دوخت.

آنتونی فاوچی و دبورا برکس از مقامات سلامت عمومی آمریکا، هشدار دادند که احتمالا بین ۱۰۰ هزار تا ۲۴۰ هزار نفر در این کشورجان خود را بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست خواهند داد.

منبع:

www.w57.ir/oU7

تولیدی: 
بازنشر

افزودن دیدگاه جدید