کرونا و درس غرب‌شناسی به دنیا

کرونا و درس غرب‌شناسی به دنیا
ایالات متحده

فلاکت آمریکا در مواجهه با کرونا پیش چشم جهانیان قرار گرفته است! کشوری که خود را ابرقدرت دنیا معرفی می‌کند، در ماجرای کرونا دست خالی‌اش برای همه رو شده است!
همین چند روز پیش بود که رئیس‌جمهور آمریکا اصل وجود کرونا در آمریکا را به تمسخر گرفته بود و می‌گفت همه چیز خوب است و جای نگرانی وجود ندارد؛ درست مثل زمانی که پایگاه عین‌الاسد توسط موشک‌های ایرانی، شخم زده شد و ترامپ گفته بود همه چیز خوب است و هیچ خسارتی ندیدیم!
اکنون اما اوضاع آمریکا بسیار بغرنج و بحرانی است؛ تا جایی که لودگی‌های ترامپ هم کارایی ندارد. رتبه‌ی نخست آمریکا در تعداد مبتلایان به کرونا و شیب صعودی وحشتناک این بیماری، خبر از واقعیت‌های تلخ زیادی دارد که سال‌های طولانی از چشم جهانیان پنهان کرده بودند. کار به جایی رسیده که ترامپ می‌گوید اگر با مرگ 200 هزار آمریکایی، بحران کرونا را پشت سر بگذاریم، کار بزرگی کرده‌ایم!
کمبود ماسک و توصیه‌ی ترامپ به استفاده‌ی چندباره از آن توسط کادر درمانی، آشکارشدنِ ضعف شدید زیرساخت‌های بهداشتی در مواجهه با کرونا، کمبود لباس‌های محافظتی و استفاده از کیسه‌ی زباله توسط کادر درمانی و قحطی در فروشگاه‌ها و دعوای مردم برای به دست آوردن اقلامی مثل: دستمال توالت، به جلوه‌هایی از دست‌پاچگی و ناکارآمدی دولت ایالات متحده برای مقابله با این بحران تبدیل شده است.
این در حالی است که سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در ماه ژانویه (یعنی سه ماه قبل) اولین گزارش خود را در زمینه‌ی ویروس کرونا ارائه کرده و درباره‌ی شیوع آن هشدار داده بودند؛ با این حال، دستگاه‌های مربوط در آمریکا به شدت، غافلگیر شدند و نتوانستند اوضاع را کنترل کنند.
این روزها کرونا درس غرب‌شناسی را جلوی چشم همه نمایش می‌دهد تا دنیا به ضعف و زبونی این تمدن پوسیده ولی پرادعا پی ببرد و سرنوشت و سعادت خود را به آن گره نزند.

تولیدی: 
تولیدی

افزودن دیدگاه جدید