برخورد سیاسی با بحرانها، ممنوع!!!

برخورد سیاسی با بحرانها، ممنوع!!!
کروناویروس

با وجود انتشار سریع ویروس کرونا، شکی در این امر نیست که بهترین راه برای قطع زنجیره‌ی انتقال در خانه ماندن است و هرگونه تجمع، به انتشار سریع این ویروس کمک می‌کند. رعایت بهداشت و تمهیدات پزشکی مورد تاکید پزشکان عزیز و همچنین بزرگانی چون مقام معظم رهبری و همچنین مراجع عظام تقلید بوده است. اما نکته‌ی قابل تامل و توجه این است که آنچه حل بحران را دچار مشکل می‌کند، برخورد سیاسی با بحرانهاست. هرگونه برخورد سیاسی به مسائل، بجای درمان مشکل بر مشکلات آن می‌افزاید.
وزرات بهداشت و همچنین سخنگوی وزارتخانه متبوع جناب آقای جهانپور، ملت عزیز ایران را از برگزاری هرگونه تجمعات، برای قطع زنجیره‌ی انتقال کرونا، برحذر می‌دارند و حتی شاهدیم که درپی تشییع پیکر سردار شهید حسین اسداللهی فرمانده اسبق لشکر ۲۷ محمد رسول الله (صلی الله علیه و آله) در ورد آورد، با توییتی اینگونه عملکردها را ناگوار و حتی برخلاف قوانین ستاد مبارزه با کرونا دانست.
اگرچه کوروش فتاحی رئیس روابط عمومی سپاه محمد رسول الله تهران گفته است که «به رغم وجود نداشتن هیچ برنامه‌ی سازمان یافته‌ای برای تشییع پیکر این شهید سعید ستاد بحران و سازمان بهداشت سپاه در محل تشییع حضور یافت و ضمن ضدعفونی کردن فضا و توزیع ماسک و اقلام بهداشتی تلاش کرد تا حضور خودجوش امت حزب الله به بهترین شکل نظم یافته و تشییع و تدفین ایشان به پایان برسد.»
اما نکته‌ی قابل تامل برخورد سیاسی افراد با قوانین و مصوبات است. چراکه آقای جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت با رسانه‌ای کردن، تشیع پیکر سردار اسداللهی، نوعی برخورد سیاسی با این عملکرد داشته‌اند، اگرچه اینگونه تجمعات مورد تایید نمی‌باشد اما این درحالی است که وزراتخانه متبوع در مورد تشیع جنازه خانم بازیگر در 9 اسفند ماه و همچنین برگزاری بعضی از مجالس نه تنها برخوردی نداشتند، رسانه‌ای هم نکردند و حتی شاهد حضور فیزیکی خود آقای جهانپور و خویشاوندان ایشان در مراسم تدفین یکی از بستگان، بعد از تشیع پیکر سردار اسداللهی بوده‌ایم. البته اینگونه برخوردهای سلیقه‌ای و متاسفانه سیاسی، با توجه به سابقه‌ی سیاسی آقای جهانپور، دور از انتظار نیست. چون شخص آقای جهانپور بودند، قم را به عنوان انتشار دهنده‌ی ویروس کرونا در کل کشور با عکسی در توئیت خود بیان داشته‌اند، درحالی که قم اولین استانی بود که این ویروس را تشخیص داده و کشف کرده است که نه فرودگاه دارد و نه مرز آبی و همچنین این روزها با اینکه تعداد کسانی که مبتلایان به ویروس کرونا، در استان قم بسیار کمتر از روزهای ابتدایی آن بوده است و حتی قم از بسیاری از استانها، آمار مبتلایانش کاهش فاحشی پیدا کرده است، ولی با این حال در پستهای آقای جهانپور همچنان قم با تعداد بسیار کم در ردیف دوم و بعد از تهران قرار داده می‌شود.
تنها دعایی که می توان داشت:
اللّهُمَّ اجْعَلْ عَواقِبَ امُورِنا خَیْراً

تولیدی: 
تولیدی

افزودن دیدگاه جدید