جواد امام: جامعه حس می‌کند رئیس‌جمهور پای کار نیست

جواد امام: جامعه حس می‌کند رئیس‌جمهور پای کار نیست
رئیس جمهور

این درحالی است که ایران اساسا کشوری حادثه‌خیز محسوب می‌شود و اصولا ما با بحران‌های پی‌ در پی مواجه می‌شویم و این ‌بار نیز بحرانی بهداشتی نصیب‌مان شده است. ساز و کار مقابله با بحران به لحاظ قانونی پیش‌بینی شده اما آن نظم و انسجام لازم نه‌تنها وجود ندارد، بلکه برنامه خاصی نیز برای مقابله با بحران تهیه و تدوین نکرده‌ایم».

امام در ادامه گفت:«مطابق معمول صبر می‌کنیم تا اگر بحرانی اتفاق افتاد با مدیرانی به استقبال آن برویم که در شرایط عادی هم چندان پاسخگو و توانمند نیستند و اصولا میز و موقعیت خود را به هر چیز دیگر ترجیح می‌دهند. باید دانست که این افراد مدیران بحران محسوب نمی‌شوند. بنابراین در چنین مواقعی رییس‌جمهوری باید شخصا ریاست ستاد مدیریت بحران را برعهده بگیرد...رییس‌جمهوری باید به ‌طور ۲۴ ساعته پای کار باشد و این احساس به جامعه نیز منتقل شود نه اینکه جامعه حس کند رییس‌جمهوری پای کار نیست».

کم تحرکی و کرختی دولت روحانی تاکنون بارها مورد انتقاد کارشناسان- با گرایش های مختلف سیاسی- قرار گرفته است.

متاسفانه شخص آقای رئیس جمهور در مقاطعی همچون وقوع سیل، زلزله، سهمیه بندی بنزین و...نتوانسته رضایت افکارعمومی را جلب کند.

در روزهای گذشته روزنامه اصلاح طلب «شرق» نیز با انتخاب تیتر «کنترل از راه دور» در کنار تصویر رئیس جمهور، نسبت به رویکرد دولت در مدیریت بحران انتقاد کرد.

در هفته های گذشته در حالیکه شیوع ویروس کرونا، کشور را در شرایط خاصی قرار داده بود، سازمان هلال احمر- به عنوان یکی از نهادهای بسیار مهم در مدیریت بحران- رئیس نداشت. انتخاب رئیس این سازمان توسط رئیس جمهور انجام می شود، اما هلال احمر حدود ۱۰۰ روز رئیس نداشت!

کارشناسان معتقدند که کارنامه دولت روحانی، تاثیر بسزایی در مشارکت اخیر مردم در انتخابات مجلس داشت. متاسفانه علیرغم اینکه دولت در هفتمین سال فعالیت خود قرار دارد، هنوز کارنامه قابل قبولی به افکار عمومی ارائه نشده است.

 

منبع : https://w57.ir/4Hv

تولیدی: 
بازنشر

افزودن دیدگاه جدید